מהפכת התלת מימד

 

וודאי כבר שמעתם על המהפכה הטכנולוגית והחברתית אשר מתרחשת בעולמנו בתקופה האחרונה.

ההיצע הטכנולוגי, המעבר לעולם הדיגיטלי, הנוחות והשיפור של הדיגיטלי והטכנולוגיה על עולמנו.

פעם כשהיינו צריכים להשיג חלק/כלי עבודה אשר חיוניים לנו, היינו צריכים לפנות למהנדסים על מנת לתכנן מולם את החלק, לחשוב על שרטוט זמן רב וכיצד לתכנן את הדבר והחיסרון העיקרי זה הזמני ההמתנה הארוכים אשר היו מעכבים לנו את קבלת המוצר וביצוע העבודה, החוסר דיוק בעבודה והעלות הגבוהה של התהליך.

לכן, בימינו אנו עם כל השיפורים הטכנולוגיים אשר צוינו בתחילת הכתבה הומצא דבר גאוני אשר נקרא: "מדפסת התלת מימד".

וודאי כל אחד ממכם שמע, מכיר ויש לרובכם גם בבית מדפסת , הכוונה למדפסת רגילה אשר איתה אנו יכולים להדפיס עבודות, מסמכים ודברים אשר אנו נדרשים להוציא מהמחשב אך על דף נייר ככתוב.

המדפסת החדשה והמגניבה (הראשונות הומצאו בשנות ה-80) שנקרא "מדפסת תלת מימד" מטרתה כמו במדפסת הרגילה להדפיס, אולם בצורה שונה הכוללת עוד ציר של עומק וגובה, עם חומר שונה, בד"כ פלסטיק לסוגיו ומביאה לתוצאות שונות.

לדוגמא: אני עובד במפעל ונהרס לי חלק מהמכונה, במקום להזמין חלק מיוחד מגרמניה ולבזבז זמן וכסף עליו ועל עוד דברים במפעל אני יכול לעצב בתוכנה במחשב את החלק שאני צריך וכיצד הוא יראה ולקבל אותו מודפס בתוך המפעל מבלי לצאת מהמשרד באמצעות הדבר המגניב שנקרא "מדפסת תלת מימד".

כמובן, כמו בכל תחום ודבר בחיים יש סוגים וצורות שונות של מדפסות יש רמות דיוק שונות, צורות שונות כמו לדוגמא מעולם המדפסות הרגילות מדפסות שעובדות על לייזר וראשי דיו.

מדפסת תלת מימד

בעולם התלת מימד ישנם מספר שיטות הדפסה.

להלן השיטות:

FDM – השיטה הזולה, הפופולארית והקלה ביותר לתפעול.

בשיטת ה-FDM חוט פלסטיק מועבר דרך ראש הזרקה מחומם שמוציא חוט דקיק ומצייר איתו שכבה אחר שכבה.

SLS - בשיטה זו יש קרן לייזר שמציירת שכבה חדשה בכל פעם. חומר הגלם הוא אבקת פלסטיק. התהליך מתבצע בתא סגור ומחומם והתוצאה היא חלקים בעלי תכונות מכניות מצוינות כמו של חלקים המתקבלים בהזרקת פלסטיק לתבנית. החלקים המתקבלים עמידים וניתנים לעיבוד משלים. 

SLA - הבסיס לשיטה זו הוא נוזל מסוג פוטופולימר ההופך למוצק בחשיפה לאור. ב-SLA משתמשים בקרן לייזר או במקרן DLP כדי למצק את הנוזל שיכבה אחר שיכבה.

SLM - בדומה ל-SLS, חומר הגלם הוא אבקת מתכת אשר קרן לייזר מתיכה אותה לשכבה דקה בכל פעם. התהליך מתבצע בתא קר סגור ומרוקן מחמצן על ידי הזרמה של גז אינרטי.

EBM - הדפסת מודלים ממתכת כמו ב-SLM אולם באמצעות אלומת אלקטרונים במקום לייזר.

PolyJet - בראשי הדפסה, כמו במדפסת הזרקת דיו, כדי להזריק נוזל ומיד להאיר ולמצק אותו. בשיטה ייחודית זו ניתן להדפיס מספר חומרים בעלי תכונות שונות בו-זמנית. 

 

אך בסופו של דבר למדפסות האלה יש את המטרה המשותפת המעבר לטכנולוגיה ולעולם הדיגיטלי כמו שרב העולם המודרני שלנו מתנהל כיום וכמובן הדבר הזה מתבטא בכך שזה חוסך לנו זמן יקר וטרחה.

כמו רוב האפליקציות אשר קיימות היום שמאפשרות לנו מהבית להפקיד צ'ק או להעביר כסף.

אז למה שלא תשתדרגו לעולם טוב יותר, פשוט יותר ויעיל יותר

 

טי.טי.יו – כי הגיע הזמן להשתדרג